HASIL
PERBINCANGAN MESYUARAT DISIPLIN 13
JANUARI 2016
1. Pelajar yang membawa kenderaan sendiri dibenarkan meletakkan kenderaan di kawasan
sekolah dengan mematuhi syarat yang telah ditetapkan oleh lembaga disiplin
sekolah.
2.Masalah kekurangan kerusi meja di
bilik darjah akan diatasi secepat mungkin. Unit peralatan akan memohon sumbangan
daripada PIBG bagi menampung perbelanjaan.
3. Semua meja di bilik darjah harus dibalut dengan alas meja dan
plastik. Guru kelas diminta untuk bertindak.
4. Gotong royong perdana akan diadakan dalam jangka masa terdekat.
5. Pengetua minta guru-guru peka terhadap kelas ganti masing-masing supaya
tidak berlaku kes pergaduhan.
6. Semua pelajar diwajibkan beratur di Foyer A (menengah atas) dan Foyer B
(menengah rendah) selepas waktu rehat. Pelajar tidak dibenarkan masuk ke dalam kelas
tanpa guru.
7. Satu perjumpaan antara pelajar baru (yang bermasalah) dengan Pegawai Perhubungan Polis akan diadakan untuk mengawal masalah disiplin pelajar.
8. Pelajar yang ponteng sekolah akan diambil tindakan tegas.
9. Pelajar yang sakit dan ingin balik rumah perlu memaklumkan kepada pihak
pejabat.pihak pejabat akan menghubungi Ibu Bapa.
10. Pelajar yang mendapat pelepasan cuti, Ibu bapa mereka harus berurusan
dengan GPK Hem untuk memohon cuti. Ibu bapa perlu mengisi borang permohonan
cuti.
11. Penggunaan pas keluar kelas akan diamalkan untuk mengurangkan kes
ponteng kelas.
12. Maklumat terkini sekolah akan dipaparkan di blog sekolah supaya ibu bapa
maklum tentang perjalanan sekolah.
Disediakan oleh
……………………………………………
MALATHY A/P VELAYATHAM
SETIAUSAHA LEMBAGA DISIPLIN
SMK SERI TANGKAK